vrijdag 7 mei 2010

Eandis

Deze week was de week van Eandis. De muuraansluiting werd vervangen door een aansluiting die ondergronds binnenkomt. Een helse klus die gepland stond op woe 5 mei. Hoe laat? Goede vraag, met Eandis weet je nooit. Ze komen langs op 5 mei. Evy trok dus de wacht op om 8u 's morgens. Tot haar grote verbazing waren ze al aanwezig.


  • Op dinsdag had er een equipe een stukje van het voetpad opengelegd.
  • Woensdag zou dan alles aangesloten worden. Zou, er waren problemen. Het keuringsverslag was niet in orde. Wij waren gekeurd voor 3*230 V en het zou 3*400V moeten zijn. Ergens een communicatiefout, het was de eerste maar zeker en vast niet de laatste...
    De aansluiting kon niet gebeuren. Na enig overtuigingswerk kon hij alles installeren en voorbereiden, maar overgaan tot het toekennen van stroom was onmogelijk zonder geldig keuringsbewijs. Er werd wat over en weer gebeld naar de elektricien om de nodige paperassen te regelen. Het keuringsverslag werd aangepast en doorgestuurd met de post. Donderdag was dit ter plaatse.
  • Donderdag moest ik enkel bellen om de meter te komen activeren. Toen begonnen de communicatiefouten pas echt. Na anderhalf uur op allerlei knopjes van mijn telefoontoestel te drukken en alle wachtmelodietjes van zowel Eandis als Electrabel te hebben aanhoord meldde men mij dat ze zelf contact met me gingen opnemen. Het was toen 12u, lunchtijd. Het probleem was dat ik geen geldig leveringscontract had volgens Eandis bij Electrabel. Electrabel wist natuurlijk van niets en heeft zelf de achterliggende technische dienst gecontacteerd. Blijkbaar word je EAN code automatsch geannuleerd als je de meter verplaatst. Daardoor hadden wij plotseling volgens Eandis geen geldig leveringscontract meer. Om 14 u werd ik persoonlijk opgebeld. Ik kreeg natuurlijk terug hun fantastisch melodietje te horen van Eandis. Na opnieuw 30 minuten te luisteren naar hun melodietje kwam het verlossende antwoord. We komen aansluiten, de wachtdienst komt langs. OEF

    Aangekomen op de Moerkerksesteenweg kom ik tot de vaststelling dat ze bij het dichten van de put onze stenen van de oprit gebruikt hebben. Die stenen hadden wij eruit gehaald om de geul te graven voor de wachtbuizen. Vrijdag ben ik dan maar langsgeweest om dit te melden. Na enig zoekwerk hebben ze de aannemer gevonden, die is ter plaatse komen kijken en heeft mij beloofd maandagavond een nieuwe lading stenen te brengen. We kijken vol spanning uit naar maandagavond.

1 opmerking:

  1. Altijd gemakkelijk om de schuld bij een ander te schuiven.Bezin eer je begint;met andere woorden eerst je afgesloten contract nalezen waar alles in staat vermeld van te nemen voorbereidingen tot op de uitvoering door Eandis.Waarin vermeld staat of het een 400V of een 230V net is, aansluiten op 400V met keuring 230V en nadien valt er iets voor dan is de schuldige , Ja hoor zeker niet de aanvrager maar de uitvoerder . Verzekering betaald niet met alle gevolgen vandien enz......

    BeantwoordenVerwijderen